23plusone methode

24 universele belangen

23plusone is een methode op basis van wetenschappelijk onderzoek die meet, verbindt en aanzet tot dialoog. Het gaat uit van 24 universele belangen die aan de basis staan van gevoelens en menselijk gedrag. De methode is uitgewerkt door het consultancy bureau BR-ND met foto's zodat intuïtief aangevoeld kan worden wat men belangrijk vindt. 23plusone creëert positieve relaties tussen medewerkers, klanten en andere stakeholders.


5 domeinen

De 24 belangen zijn te clusteren in 5 domeinen:
  • sociale & fysieke veiligheid (groen)
  • zelfontwikkeling (geel)
  • ambitie (paars)
  • vitaliteit (blauw)
  • aantrekkelijkheid (roze)

 

23plusone verbindt mensen op hun individuele en collectieve drijfveren. 23plusone ondersteunt mensen, teams en organisaties om gelukkig, creatief en productief te zijn.

 


Happiness

Door te richten op purpose en (kern-)waarden kan de cultuur worden versterkt en kan de merkstrategie breed worden uitgedragen. Gelukkige en geïnspireerde mensen kunnen ervoor zorgen dat organisaties succesvol zijn.

 

Organisatie- en merkwaarden vormen de spiegel van menselijke drijfveren. Positieve groei is het resultaat van collectieve energie en een gedeeld doel.